Discriminatie in de paarvorming
(Doorbraak, 10 mei 2016)
In de meeste scherp gelaagde maatschappijen
geldt dat mannen van de bovenklasse met ondergeschikte vrouwen mogen paren of
trouwen, maar niet omgekeerd. In sommige gevallen loopt die klassenlijn samen
met een rassenlijn, bv. in de laatste eeuw van de Amerikaanse slavernij, toen de
blanke slavernij (vnl. Ieren) verdween, een wet zelfs verbood dat vrije zwarten
nog blanken als slaaf hielden (dat kwam dus voor), en slaven alleen nog zwart
konden zijn. De talloze "zwart" genoemde halfbloeden stammen doorgaans af van
blanke slavenhouders en hun zwarte slavinnen.
Als een blanke lobbygroep vandaag een verbod
eiste op verkeer tussen blanke vrouwen en zwarte mannen, zou dat "racistisch"
genoemd worden, in België een strafbaar feit. Maar er is vandaag wel degelijk
een ideologie, door een zeer talrijke gemeenschap beleden, die deze
discriminatie oplegt: de islam. Een niet-moslim mag niet met een moslima
trouwen, omgekeerd wel. Wil hij haar per se trouwen, dan moet hij zich eerst
bekeren. Hieraan wordt ook in de praktijk strikt de hand gehouden via sociale
druk. Alleen in zeer verwesterste milieus vindt men uitzonderingen, en dat
gedrag wordt door de allermeeste moslims terecht als on-islamitisch
bestempeld. Vlamingen, u bent tweederangsburgers in uw eigen land.
Let wel, deze sjari'a-regeling die de
intrinsieke inferioriteit van niet-moslims tegenover moslims verkondigt, wordt
door pleitbezorgers van de islam doorgaans ontkend, gebagatelliseerd of
verzwegen. Knack brengt een artikel, "Halal daten op het internet: Sla eens een
moslim aan de haak" (4 mei 2016, door Ayfer Erkul), waarin dit cruciale feit om
de paarvorming bij moslims te kunnen begrijpen, nergens vermeld wordt. Het geeft
alleen toe: "Moslims trouwen doorgaans met moslims." Tja, bij de meeste
gemeenschappen zou men daarmee een open deur intrappen. Alleen bij onze
autochtonen zou men dat als racistisch gedrag verketteren, maar dat soort soort
zoekt, is redelijk universeel. Daarover gaat het hier echter niet.
Wat als een moslima met een niet-moslim wil
trouwen? Dáár zit het levende bewijs van het islamitisch "racisme", van hun
schriftuurlijk vastgelegd, voor alle moslims geldende superioriteitsbesef.
Naarmate de trouwplannen concreter worden, neemt de sociale druk toe, en
dergelijke plannen worden dus doorgaans afgeblazen. Tenzij de man zich met een
air van oprechtheid laat bekeren en besnijden, iets wat ook in mijn
vriendenkring al voorgekomen is. Hun eerste zoon heet dan Mohammed, de
moslimgemeenschap groeit en de niet-moslimgemeenschap loopt verlies op: doel
bereikt.
Dat wordt in Knack dus verdoezeld.
In de plaats daarvan krijgen we het soort rechtvaardigingen voor endogamie
(binnen de eigen groep trouwen) die bij Vlamingen weliswaar "racistisch" zouden
heten, maar die iedereen verder heel redelijk vindt. Bv., een zekere Nawal legt
uit: "ik heb veel niet-moslimvrienden die dat niet begrijpen en mij vragen
waarom dat zo belangrijk is. Ik wil een moslim omdat ik er ook een ben. Ik wil
een partner met dezelfde waarden en normen." Dat niet-moslims het niet
begrijpen, zal wel: zij worden immers onwetend gehouden (ondermeer juist in dit
Knack-artikel zelf) en aangemoedigd in die onwetendheid. Het inroepen
van "normen en waarden" zou een Vlaming zwaar aangerekend worden, maar een
moslima weet dat ze daarmee vlot wegkomt. Zij geeft zelf aan dat moslims onze
"normen en waarden" niét delen, ongeacht wat de koketteerders met een
geïntegreerde "euro-islam" ook mogen fantaseren. En dat zij
niet-soortgenoten tot de troostprijs "vrienden" beperkt en haar huwelijk
met eigen soort wil beleven, dat zal iedereen toch de logica zelf vinden;
althans bij volwaardige mensen, niet bij de "bekrompen" en "islamofobe"
Vlamingen.
Er zijn in marginale, doorgaans welgestelde milieus wel
uitzonderingen, maar dat zijn nominale moslims, weinig vertrouwd met de islamwet
en sociaal vooral onder de invloed van niet-moslims en niet-islamitische
waarden. In een moslimland zouden ze er niet mee weggeraken: als de sociale druk
niet werkt, dan wenkt de rechtbank, die bij wijze van minnelijke schikking een
echtscheiding zal bevelen. En als dat niet werkt, is er nog de eerwraak. . Hun
gedrag betekent niet dat "er ook een verdraagzame islam bestaat", zoals
krampachtig naar geruststelling verlangende islamvrienden beweren. Het betekent
alleen dat hun gedrag buiten de greep van de islam staat. Er is geen islam die
het huwelijk van een moslima met een niet-moslim toestaat.
De neo-racisten van Unia, DS enz. beschouwen
de islam bovendien als een "ras", vandaar uitdrukkingen als "witten en moslims"
(neo-racisten herken je meteen aan hun voorkeur voor "wit" boven "blank") en
"anti-moslim racisme". Deze discriminatie in geoorloofde vs. verboden
paarvorming is volgens hun eigen definitie dus "racisme", dat op hun eigen
aandringen tot strafbaar feit uitgeroepen is. Nochtans, via het
godsdienstonderricht, de financiering van de erkende erediensten en de
mediaduiding ondersteunt het Bestel deze discriminatoire "racistische"
ideologie. Geen enkele overheidsdienaar heeft ooit gezegd: "Goed, wij
subsidiëren de islam, maar op voorwaarde dat de discriminatie tegen niet-moslims
in de paarvorming afgeschaft wordt."
"Meer islam is de oplossing voor het
radicalisme", luidt het bij onder meer een aantal ministers. Meer discriminatie,
meer "wij/zij"-denken (inherent aan de islam), zou volgens hen dus de oplossing
zijn? Bij elke gelegenheid moeten zij deze vraag voor de voeten geworpen
krijgen. Hun antwoord zal vermoedelijk zijn dat de "euro-islam" onder zijn
hervormingen ook de afschaffing van die discriminatie zal tellen. Dat willen we
dan wel eens zien: de Moslim-Executieve (of een ander gezaghebbend islamitisch
orgaan) die de wens van wat ongelovige honden zwaarder laat wegen dan de aan God
Zelf toegeschreven sjari'a.
Een toemaatje: in dit opzicht volgt Dyab Abou
Jahjah trouw zijn mascotte Malcolm X. (Het is weliswaar uiterst arrogant van hem
om de mantel van een slavenafstammeling op te eisen terwijl hij zelf een
gemeenschap van slaafnemers vertegenwoordigt, waarbij zijn Europese
gastgemeenschap dan nog een belangrijke bron van slaven was, naast de
Afrikanen.) De zwarte leider en islambekeerling Malcolm X was een typische
halfbloed, voortgekomen uit de vereniging van rijke blanke mannen met
ondergeschikte zwarte vrouwen. Hij had blanke raskenmerken, waaronder hetzelfde
rosse haar als zijn Schotse grootvader. In Brazilië zou hij als mulat gegolden
hebben, maar in de VS hanteert men de "one-drop rule": zelfs bij één druppel
zwart bloed geld je al als zwart. Er is daar geen "diversiteit", je bent ofwel
blank ofwel zwart. Welnu, ook Abou Jahjah stamt in vaderlijke lijn van de
heersersgroep in zijn land, de moslims, en in moederlijke lijn van de gedoogde
maar ondergeschikte groep, de christenen. Zijn moeder was christen, maar hij is
niet halfchristen, hij is volledig moslim. Geen diversiteit in de
moslimwereld. Maar om Belgische papieren te krijgen, oefende hij wel het
voorrecht van moslimmannen uit om met een ongelovige vrouw te
trouwen.
Labels: Abou Jahjah | Dyab, endogamie, islam, Knack, Malcolm X, neo-racisme
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home