Wat te doen met de nieuwe Oostfronters?
De overheid organiseert en subsidieert de islamisering. Zij
voorziet moskeeën en onderricht in de islam, en faciliteert opleidingen voor
imams en islamitische rechtsgeleerden, met als rechtvaardiging dat zij aldus
een “Europese islam” wil promoten. Maar wanneer jongeren dan de aangeboden
islamleer ernstig gaan nemen, dan panikeert zij over “radicalisering”.
Met name vervolgt en bestraft zij de recrutering van
Syriëgangers, en het naar Syrië trekken zelf. Onder meer de burgemeesters van
Vilvoorde, Mechelen en Antwerpen zijn voor een strenge bestraffing van de Syriëstrijders.
In het geval van de oud-Volksuniërs Bart Somers en Bart Dewever is dat wel
merkwaardig, want zij zijn grootgebracht met de lotgevallen van de
Oostfronters. Na onbeschrijfelijke ellende doorstaan te hebben, na de meesten
van hun kameraden aan flarden te hebben zien schieten, na de bittere nederlaag,
kwamen zij terug in hun thuisland waar hun geen welkom wachtte, geen troost, geen
dankbaarheid, maar mishandeling en opsluiting. En dat willen zij nu in verdunde
vorm de Syriëgangers aandoen.
Wat doen die Syriëstrijders dan dat zo erg is? Zij verlaten
hun veilige comfortabele bestaan in onze welvaartmaatschappij om ginds aan het
front in de woestijn hun leven te wagen. Voorzover hun persoonlijke situatie
een rol speelt, zijn het meestal jongeren die hun school niet hebben afgemaakt
of die werkloos zijn, en die doen wat jonge mannen in hun situatie al duizenden
jaren gedaan hebben: de veilige maar saaie uitzichtloosheid vaarwel zeggen en
zich opwerken door soldaat te worden. Voorzover zij of hun familie voor de
camera’s het “racisme” van de genereuze gastmaatschappij de schuld geven,
praten zij alleen maar ambtenaar Jozef De Witte of de van hogerhand gesubsidieerde
werkgroep KifKif na. Voorzover de islam de motivatie voor hun engagement vormt
(dus voor zeker 90%), passen zij slechts de lessen toe die zij in erkende en
gesubsidieerde islamopleidingen geleerd hebben. Voorzover zij zich tegen de
regering-Assad keren, doen zij slechts het vuile werk van de strijd tegen een
bewind dat in onze media en door onze politici grondig zwart gemaakt is. Hun
indoctrinatie in de leer die tot deze strijd motiveert, is te bekritiseren, dus
bestrijd gerust de islam, en de westerse partijdigheid tegen Bashar Assad is
ongenuanceerd en ongeïnformeerd, dus ontwikkel gerust een preciezer en
evenwichtiger standpunt over de kwestie-Syrië. Maar de moed en het engagement
van die jongeren zijn onbetwistbaar.
Ook de zeldzamere djihaadmeisjes verdienen een betere pers.
Dat zijn voorname meisjes die via hun sluier duidelijk maken dat zij de mannen
op afstand houden, geen lichtekooien zoals zij hun ongesluierde westerse
zusters zien. Toch gaan zij aan het front in Syrië hun seksuele diensten
aanbieden, en wel aan echte mannen: degenen die zonder enige druk van buitenaf vrijwillig
voor het leven aan het front kiezen, en die bereid zijn om morgen te sneuvelen
voor de zaak waarin zij geloven. Syriëstrijders die naar huis terugkeren,
kunnen volop rekenen op steun uit de moslimgemeenschap, en krijgen veel
applaus. Maar applaus is goedkoop, dat kan iedereen geven. Deze meisjes zetten
zichzelf in, hun lichaam en hun toekomst. Zij geven geen triestige
troostprijzen, wel de hoofdprijs: zichzelf.
Stel je voor dat je zo’n strijder aan het woestijnfront
bent. In de gevechten van vandaag heb je je beste kameraad zien sterven, en je
weet dat het morgen jouw beurt kan zijn. Zou je die nacht geen troostende gezellin
willen? Zou je op diep biologisch niveau niet de gelegenheid willen om je genen
voort te planten daar jijzelf morgen kan sneuvelen? Goed, aan die nood kan
verholpen worden: je kan een Assyrische vrouw verkrachten, of twee of drie. Je
kan op de slavenmarkt voor een vriendenprijsje een Jezidi seksslavin kopen.
Maar nu is er een eerbaar alternatief: je kan met een buitenlandse djihaadvrijwilligster
trouwen. Wat een dienstverlening. De dienst die zij verlenen, is uiterst
genereus en onbaatzuchtig, en uiterst realistisch, want hij beantwoordt op een
onsentimentele manier aan een acute nood.
Zulke jongeren zou je bij terugkeer willen straffen? Zij
hebben geen vijandelijk leger vervoegd, want België is niet in oorlog met hen, dus
zij hadden alle recht om bij die milities hun leven te gaan wagen. Zelfs met het
Kalifaat is België nog maar sedert enkele weken in oorlog; toen die jongeren
vertrokken, was er nog geen oorlogsverklaring. Overigens zijn regeringen die zo
om de tedere gevoelens van de moslimmassa’s bekommerd zijn, wel bijzonder dwaas
om zich tegen een macht te keren die door steeds meer moslims als het Kalifaat
erkend, en door alle moslims alleszins als moslim herkend wordt. De
kalifaatstrijders hol en valselijk als “monsters, geen moslims” beschrijven,
zal niemand bedriegen behalve jezelf.
Nee, de djihaadstrijders die met vervolging en repressie bestookt
worden, zijn slechts het slachtoffer van het pro-islambeleid van onze overheden.
Omdat men de islam zelf uit de wind wil zetten, en omdat men de eigen
facilitering van de islamisering tegen kritiek wil afschermen, maakt men maar een
zondebok van de jongeren die door de islam en door ons islambeleid gekneed
zijn.
Men moet niet de gevolgen bestrijden, namelijk het
engagement in de djihaad, maar wel de islam zelf. Omdat ik wel eens de vraag
krijg hoe ik mij een anti-islambeleid voorstel, zal ik eerlijk zeggen dat ik
ondanks wat ideeën ook niet het sluitende antwoord heb. Maar als al onze
beleidmakers de laatste decennia nu eens niet besteed hadden aan het verzinnen
van smoezen om hun pro-islambeleid te rechtvaardigen, dan hadden we zeker al
verder gestaan. Om echter geen forfait te geven, en omdat dit probleem inderdaad
dringend om een oplossing vraagt, zal ik toch een paar suggesties doen.
- Stel jongeren in hun opleiding en via de algemene cultuur bloot aan de onverbloemde gegevens over de islam. Islamleergangen hoeven niet eens in hun vrijheid beknot te worden, maar zorg dat seculiere en ontmythologiserende informatie over de islam voorradig is en de jongeren daadwerkelijk bereikt. Doe daarvoor niet zozeer beroep op bronnen waaraan Westerlingen zich laven, zoals Daniel Pipes’ Middle East Forum of Robert Spencer’s Jihadwatch, maar de forums van ex-moslims zoals faithfreedom.org van Ali Sina (schuilnaam van een Canadese Iraniër) of islam-watch.org van Ibn Warraq (schuilnaam van een Britse Pakistani), of het werk van Anwar Sheikh, Afshin Ellian of Ayaan Hirsi Ali. Geef ook toe aan de eis van moslimjongeren om in het onderwijs meer aandacht te besteden aan moslimdenkers, maar vertel dan het hele verhaal, bv. het “racistische” oordeel van Ibn Chaldun over negers, of het verslag van de Marokkaanse wereldreiziger Ibn Battuta over de slavernij in het Delhi-sultanaat. Stel onze Berber-jongeren in kennis van het motto van de in 1998 door djihaadstrijders vermoorde Algerijnse zanger Lounès Matoub: “Ni Arabe ni Musulman.” Er is niets intrinsiek islamitisch aan onze moslimjongeren, niets dat ze er niet kunnen afwassen.
- Herinner je hoe Vlaanderen ontkerkelijkt is: de conformistische massa verliet de Kerk zodra een kritische massa de stap gezet had en kerkgang als ouderwets was gaan gelden. Het geloof werd iets aftands en zelfs wat belachelijk, iets waar men niet meer mee geassocieerd wou worden. Nochtans heeft het christendom een veel bredere basis en staat tegenover elk verwerpelijk Bijbelzinnetje één dat aanbevelenswaardig of zelfs zeer inspirerend is. Vergewist men zich echter onbevangen van Mohammeds woorden en daden, dan blijft er echt zeer weinig over om na te volgen. Moslims zelf zullen verrast vragen: “Oh, is het dát maar?”
- Moslims moeten het uiteindelijk zelf doen, hun islam ontgroeien. Leg dit natuurlijk proces echter niets in de weg, blijf niet kunstmatig de islam ondersteunen en voordelen geven.
Sommige teruggekeerde Syriëgangers zullen ontgoocheld zijn,
anderen echter des te meer bezield met het djihaadvuur. Voor die laatsten
gelden de bestaande veiligheidsmaatregelen, welbekend aan onze geheime dienst. Het
concrete gevaar dat zij betekenen, moet in eerste instantie zeker in het oog
gehouden worden. Maar het is niet hun ideologische radicalisering die het
voorwerp van repressie moet zijn. De gedachten zijn vrij, en sommige jongeren
in elke generatie zullen met minder dan de radicale versie van hun ideologie
toch geen genoegen nemen. Het is die ideologie zelf, de islam, die verdient
gedeconstrueerd te worden.
Labels: Dewever | Bart, djihaad, ex-moslim, islam, Kalifaat, Oostfronter, radicalisering, Somers | Bart, Syrië
1 Comments:
‘[M]aar vertel dan het hele verhaal‘
Die zelfde middeleeuwse Berberse wereldreiziger Ibn Battuta, bijvoorbeeld, die zijn tijdgenoot en al te schrille onbuigzame theoloog en extremist avant la lettre Ibn Taymiya – één van de lichtende voorbeelden van hedendaagse salafisten – mentaal onevenwichtig noemde.
Een reactie posten
<< Home